Termeni și condiții
Termeni și condiții generale ale contractului de închiriere Scooter Nest
Partile identificate in Contractul de Inchiriere sunt: Scooter Nest SRL, CUI 50244613 (denumit in continuare „Locator”), Clientul (denumit in continuare „Locatar”, Beneficiar, Client) si autovehiculul descris in contract (denumit in continuare „Autovehicul, Scuter sau Motocicleta”), in conformitate cu termenii si conditiile specificate mai jos pe care Locatarul le ia la cunostinta, este de acord și prin semnare se angajează să le respecte.
- Permisul de conducere
Permisul de conducere trebuie sa fie valid si fara restrictii, categoria A, A1, A2 sau B125.
Este responsabilitatea Locatarului să se asigure că este autorizat să conducă modelul specific pe care este dispus să îl închirieze.
- Rezervare
Scooter Nest va depune toate eforturile posibile pentru a furniza vehiculul rezervat pe perioada închirierii. Dacă prin forță majoră Scooter Nest nu poate furniza Locatarului modelul de vehicul rezervat, un model echivalent îl poate înlocui pe cel rezervat. Dacă acest model nu va fi disponibil, Scooter Nest va rambursa valoarea de închiriere a vehiculului.
- Livrare și returnare
Livrarea si returnarea autovehiculelor trebuie facuta la adresa, ziua si ora specificate in conditiile prevazute in Contractului de Inchiriere.
Dacă locatarul doreste sa prelungeasca perioada de închiriere, trebuie să contacteze Scooter Nest cu cel puțin 24 de ore înainte. În funcție de disponibilitatea flotei, Scooter Nest poate autoriza sau nu prelungirea perioadei la o rată convenită.
Nerespectarea acestui lucru fără o notificare prealabilă va fi considerată dispariția vehiculului, care va fi raportată imediat autorităților și pedepsită conform legii.
Returnările anticipate nu dau locatarului dreptul de a primi plata perioadei de închiriere lipsă.
In cazul in care scuterul nu va fi returnat cu rezervorul plin se va percepe o taxa pentru contravaloarea combustibilului in valoare de 100 RON.
In cazul pierderii sau distrugerii documentelor se va percepe o taxa in valoare de 500 RON
In cazul pierderii sau distrugerii cheilor scuterului se va percepe o taxa in valoare de 1250 RON
- Răspunderea Scooter Nest
Scooter Nest trebuie să livreze motocicleta în condiții tehnice corecte și sigure pentru circulație. Beneficiarul trebuie să primească documentele vehiculului și accesoriile alese.
Scooter Nest trebuie să verifice și să accepte daunele existente care sunt definite în scris în contractual de inchiriere privind starea vehiculului, ca parte a procedurii de predare.
- Răspunderea Locatarului
Locatarul este răspunzător pentru a se asigura că are dreptul legal de a conduce o motocicletă. Locatarul trebuie să prezinte un permis de conducere valabil, precum și o carte de identitate sau un pașaport. Locatarul este responsabil pentru toate amenzile și penalitățile și taxele legale pentru nereguli de trafic sau alte încălcări ale legii în timpul perioadei de închiriere a motocicletei. Scooter Nest va percepe Locatarului orice penalitate și are responsabilitatea de a informa identitatea Locatarului autorității sau orice alte informații referitoare la contractul de închiriere.
Este responsabilitatea Locatarului să se asigure că motocicleta închiriată:
- Se utilizează conform recomandărilor producătorului
- Se utilizează cu respectarea deplină a Regulilor și Codurilor Rutiere din România.
- Nu va parasi teritoriul Romaniei cu motocicleta inchiriata.
- Nu se utilizează iresponsabil.
- Nu trebuie să transporte mai mulți pasageri decât îi permite capacitatea aprobată
- Nu se utilizează pentru curse sau competiții
- Nu se utilizează off-road, în afara drumurilor convenționale
- Nu se utilizează în scopuri ilegale
- Nu trebuie să transporte o greutate mai mare decât este permis.
- Nu va fi folosit de nimeni altcineva decât de Clienții menționați în contractul de închiriere
- Nu se utilizează dacă starea sa mecanică este considerată nesigură
- Nu se utilizează după consumul de droguri sau alcool sau alte substanțe narcotice.
- Nu va fi utilizat atunci când starea fizică a Clientului este slăbită de oboseală sau boală.
Nerespectarea oricaruia dintre paragrafele precedente implica anularea imediata a asigurarii si raspunderea Locatarului asupra valorii totale a motocicletei si accesoriilor.
- Procedura in Caz de Daune:
Locatarul are obligatia de a anunta imediat Scooter Nest despre orice avarie noua descoperita la motocicleta inchiriata.
Daca dauna are autor necunoscut Locatarul are obligatia de a obtine, inainte de restituirea motocicletei Autorizatia de Reparatie de la Organele de Politie.
Daca accidentul s-a produs din vina Locatarului si au fost implicate 2 autovehicule acesta are urmatoarele obligatii:
- Completarea formularului de constatare amiabila daca cei 2 soferi isi recunosc vina;
- Proces Verbal + Autorizatie de reparatie obtinute de la Organele de Politie in cazul in care cei doi soferi nu se inteleg amiabil.
Daca accidentul nu s-a produs din vina Locatarului,si au fost implicate 2 masini acesta are urmatoarele obligatii:
- Completarea formularului de constatare amiabila daca cei 2 soferi isi recunosc vina, copie RCA vinovat, copie Certificat Inmatriculare vinovat, copie CI vinovat, copie Permis Conducere vinovat;
- In cazul in care cei doi soferi nu se inteleg amiabil vor fi necesare: copie RCA vinovat, Proces Verbal si Autorizatia de reparatie obtinute de la Organele de Politie.
Daca in accident au fost implicate mai mult de 2 masini sau in urma accidentului au rezultat vatamari corporale Locatarul are obligatia sa contacteze Organele de Politie pentru obtinerea Procesului Verbal si a Autorizatiei de Reparatie.
In cazul unui accident in care a fost lovit un animal Locatarul are obligatia sa anunte Organele de Politie de indata ce s-a produs accidentul.
In toate cazurile descrise anterior Locatarul are obligatia de a verifica completarea corecta atat a Constatarii Amiabile, cat si a Autorizatiei de Reparatie si Procesului Verbal eliberate de Organele de Politie.
In caz de nerespectare a procedurii in caz de dauna Locatarul este responsabil de intreaga valoare a reparatiilor, costurilor de imobilizare si a costurilor generate de lipsa de folosinta a motocicletei.
Orice dauna noua aparuta pe perioada inchirierii autovehiculului se va factura conform cu devizul de reparatie emis de un service moto autorizat, inclusiv daunele minore, precum zgarieturile.
In cazul in care motocicleta se intoarce cu o dauna noua, care sa presupuna in mod rezonabil efectuarea de reparatii, Scooter Nest va bloca garantia de daune al Locatarului la predarea Motocicletei, urmand ca suma sa ramana blocata pana la emiterea devizului de reparatii de catre un service autorizat. In cazul in care valoarea devizului depaseste suma blocata, Locatarul nu va fi indreptatit la restituirea niciunei parti din suma. In masura in care valoarea devizului este inferioara valorii sumei blocate, Locatarului ii va fi restituita diferenta rezultata.
- Asigurare.
In pretul de închiriere sunt incluse următoarele obligații de asigurare.
- Daune și răspundere pentru furt cu excedentul de sumă (garantie/depozit) menționat în contractul de închiriere
- Răspunderea civilă auto obligatorie
Suma asigurata in plus pentru daune prin cadere sau coliziune precum si pentru pierderea completa sau furt se stabileste prin depozitul de garantie pastrat de Scooter Nest si specificat in contractul de inchiriere.
În orice caz, această răspundere acoperă daunele, furtul sau pierderea accesoriilor închiriate, cum ar fi căști, etc.
În orice caz, suma care depășește valoarea este responsabilitatea maximă asumată de client în ceea ce privește daunele, pierderea completă sau furtul.
Polița de asigurare va fi considerată automat fără efect dacă:
- Locatarul părăsește locul unui accident în care a fost implicat.
- Locatarul nu raportează imediat autorităților și Scooter Nest furtul sau dispariția motocicletei sau accesoriilor.
- Motocicleta închiriată a fost deteriorată intenționat de către Client sau de către cineva pentru care sunteți responsabil
- Autovehiculul este implicat într-un accident, iar Locatarul nu anunță Scooter Nest în cel mai scurt timp posibil.
- Vehiculul este pilotat sub influența alcoolului, drogurilor, stupefiantelor sau a altor substanțe narcotice
- Vehiculul este pilotat în zone neautorizate de Scooter Nest ca drumuri neasfaltate și circuite de curse sau în afara teritoriului României.
- Defecțiune mecanică
- În cazul unei defecțiuni mecanice, Locatarul trebuie să contacteze Scooter Nest precizând locația cu exactitate și cu informații detaliate despre defecțiune. Daca reparatia este necesara si posibila, trebuie sa obtina consimtamantul Scooter Nest inainte de a efectua o astfel de reparatie.
- Dacă reparația nu este posibilă, Scooter Nest va încerca să înlocuiască motocicleta deteriorată cât mai curând posibil.
- Scooter Nest va restitui contravaloarea inchirierii corespunzatoare perioadei in care motocicleta a fost imobilizata din cauza posibilei defectiuni. Dacă, din orice motiv, înlocuirea nu este posibilă, Scooter Nest va rambursa suma platita pentru zilele de închiriere de care nu v-ați bucurat.
- Rambursările sau înlocuirea motocicletei sunt excluse dacă se datorează accidentelor sau defecțiunilor mecanice cauzate de căderi sau de utilizarea neglijentă a motocicletei.
- Anularea rezervării
Toate rezervările făcute prin intermediul site-ului Scooter Nest pot fi anulate de către Scooter Nest sau de către client, cu condiția ca acestea să fie efectuate cu anticipare cel puțin 24H de la data / ora de începere a închirierii. Pentru aceasta, locatarul poate contacta Scooter Nest la adresa de e-mail scooternest@gmail.com sau la numărul de telefon +40 731 90 11 90.
Nu se va aplica nicio taxă de anulare (cu excepția taxelor bancare, dacă se aplică) pentru orice solicitare de anulare efectuată înainte de 24h de la data începerii închirierii. In cazul in care beneficiarul nu se prezinta la data si ora rezervarii, si nu informeaza Scooter Nest de o posibila intarziere, rezervarea este considerate anulata.
- Politica de rambursare
Dacă este posibil, rambursările se vor face în același mod în care a fost procesată plata; în caz contrar, locatarul ar trebui să furnizeze dovada plății, precum și datele contului său bancar, astfel încât Scooter Nest să poată efectua un transfer bancar.
Scooter Nest va restitui toate valorile primite, cu exceptia taxelor bancare, intr-o perioada de maxim 5 zile lucratoare.
Nu se vor face rambursări dacă clientul nu se prezintă pentru ridicarea motocicletei la ora stabilita prin rezervare sau dacă anularea este solicitată cu o anticipare mai mică de 24 de ore.
- Litigii
În cazul unui litigiu între Locatar și Scooter Nest, acesta va fi solutionat în conformitate cu legile din România și atât Locatarul cât și Scooter Nest sunt de acord să apeleze la instanțele judecătorești din Sibiu pentru a soluționa orice litigii care decurg din acest acord pana la inchiderea lor.
Prin semnarea Contractului de Inchiriere, precum și prin plasarea unei comenzi sau rezervări folosind site-ul www.scooternest.ro Locatarul confirma ca a luat la cunostinta Termenii si Conditiile Generale de Inchiriere, Politica de confidentialitate si isi da acordul cu privire la folosirea datelor sale personale, utilizate și prelucrate în scopurile specificate mai sus.